Kalite Yönetimi

Samsun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü kalite yönetim sistemi kapsamı ”Yükseköğretim Hizmetleri” olarak belirlenmiştir.

2021-2025 Samsun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Stratejik Planı doğrultusunda

Samsun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Kalite Politikası:

  • Katılımcı, adil, şeffaf ve hesap verebilir yönetim kurmak
  • Öğrenci odaklı yaklaşım sergilemek
  • Etik, toplumsal, çevresel değerlere saygılı bir yapı oluşturmak
  • Tüm akademik ve idari faaliyetlerde sürekli iyileştirme politikası takip etmek
  • Geri bildirimleri ve şikâyetleri dikkate alan süreçler tasarlamak
  • Üniversite kalite politikaları ile uyumlu faaliyetler yürütmek

 

Samsun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Kalite Hedefleri:

  • Öğrencilerimizin seminer ve tez çalışmalarının benzerlik oranlarının %30’un altında bir değere sahip olmasını sağlamak
  • Öğrencilerimizin araştırma kabiliyetlerini artırmak için eğitim-öğretim döneminde seminer ve tez sunum faaliyetlerinin bilimsel toplantılar şeklinde yapılmasını sağlamak
  • Öğrencilerimizin burs ve yurtdışı eğitim gibi imkanlardan yararlanması için ilgili kurumların takip edilmesi ve duyurulması
  • Akademik ve idari personel memnuniyetini artırmak için katılımcı yönetim anlayışı sergilemek
  • Enstitümüzde yayınlanan tez çalışmalarında makale sayısını artırmak,
  • Geri bildirim ve şikayetler için Rektörlük ile koordinasyonu sağlamak

 

Samsun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Paydaşları:

İç Paydaşlar: Rektörlük üst yönetim; enstitü personeli; öğrenciler; akademik birimler; idari birimler

Dış Paydaşlar: Yükseköğretim Kurulu, Bakanlıklar, diğer üniversiteler, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları